"Sayangi Semua Orang, Doakan Semua Orang, Moga Kita Berjumpa Di Syurga"

Saturday 9 August 2014

Sajadah Cinta Untuk DIA :')


بسم الله الرحمن الرحيم


- Berjalan & terus berjalan, meski dalam titisan kristal berderaian -

:'(

Tika aku diulit lena dunia,
Tinggakan akhirat yang lebih bermakna,
Tika aku tidak menghargai cinta-Nya,
Tinggalkan segala suruhan DIA..
















Tika aku seronok mencipta murka-Nya,
Tinggalkan maaruf yang dituntut DIA..






:'(






Tika aku bersama mereka yang turut melupakan Dia,
Tinggalkan keluarga yang sentiasa mencintai-Nya,
Dan tika aku diuji dugaan menghimpit jiwa,
Tika itulah aku meminta-minta pada-Nya..










Dia menyedarkan aku hikmah bercinta,
Bukan cinta dunia tetapi mencintai DIA,
Mengenalkan aku pada sajadah cinta-Nya,
Lalu aku tertunduk malu di hadapan-Nya,
Kerana pernah terlena,
Dek diulit cinta palsu sementara..








- Sajadah Cinta-Nya -

:')





Oh Tuhan,
Kau menerima diriku yang berdosa,
Kau menginsafkan daku yang penuh noda,
Kau gantikan hati matiku dengan keajaiban hati baru
rahmat-Mu..







- Sujud -






Lalu bersujudlah daku mencari cinta Agung-Mu,
Terlekaplah dahiku di sepertiga malam menemui-Mu,
Menangis dan meratapi hinanya diriku... :'(









:')
Sujud Untuk-Mu ;
Nur Azwani Wani.


No comments:

Copyright By nurazwaniyunos.blogspot.com@Nur Azwani Waniey